Audi A8
Od pierwszej prezentacji w lutym 1944 roku aż do dnia dzisiejszego czołowy model marki Audi, oznaczony symbolem A8, jest jedynym seryjnie produkowanym samochodem na świecie dysponującym nadwoziem wykonanym w całości z aluminium. Mimo że model ten zaliczany jest do klasy ekskluzywnych limuzyn, jego nadwozie utrzymane jest w skromnym, bezpretensjonalnym stylu i w ruchu drogowym pojazd ten jest często mylony z innymi, tańszymi modelami marki Audi. Efekt ten jest częściowo zamierzony, ponieważ dla wielu bardzo zamożnych nabywców skromny wystrój pojazdu ma istotne znaczenie. Komfort jazdy oraz poziom wyposażenia modelu A8 odpowiada standardom znanym z najdroższych limuzyn renomowanych marek, przy czym Audi oferuje układ napędowy Quattro, niedostępny w jakiejkolwiek innej limuzynie podobnej klasy oraz aluminiowe nadwozie odznaczające się małą masą i dużą trwałością.
W modelu A8 montowany jest znany z innych modeli silnik V6 o mocy 193KM oraz jednostki V8 o objętości 3,7 lub 4,2 litra o mocy 230 lub 300KM, które już wkrótce, po otrzymaniu 5 zaworów sterujących wymianą ładunku w każdym z cylindrów, będą dysponować lepszymi niż dotąd osiągami. Od 1977 roku w modelu tym montowany jest również bardzo nowoczesny i oszczędny, 24-zaworowy wysokoprężny silnik V6 – 2,5 litra o mocy 150KM, który dysponuje osiągami zupełnie wystarczającymi dla tej luksusowej limuzyny. Wszystkie jednostki benzynowe, bądź to w standardzie wyposażenia, bądź też na życzenie nabywcy, mogą być łączone z układem napędowym typu Quattro. Czołowym modelem marki Audi jest ekskluzywny pojazd oznaczony symbolem S8. Stanowi on sportową odmianę modelu A8, wyposażoną w silnik V8 – 4,2 litra pojemności, o mocy 340KM, a ponadto sportowy pakiet wyposażenia wnętrza, 18 calowe obręcze kół oraz zmienioną charakterystykę zawieszenia. Limuzyny Audi coraz częściej pełnią rolę pojazdów reprezentacyjnych, a szczególnie preferowane są przez tych zamożnych nabywców, którzy potrafią należycie docenić zalety najnowocześniejszej techniki w bezpretensjonalnym wydaniu.