Audi TT

Na wystawie we Frankfurcie w 1955 roku zaprezentowano prototypy niedużego coupe i kabrioletu o nazwie odpowiednio TT i TTS. Seryjną produkcję modelu coupe podjęto dopiero w pierwszej połowie 1998 roku w węgierskich zakładach Audi w mieście Gyor, natomiast na otwartą wersję TTS Roadster, trzeba było poczekać do końca następnego roku. Konstrukcja pojazdu wywodzi się z modelu A3, z którego wykorzystano płytę podłogową oraz układ napędowy. Zarówno stylizacja, jak i proporcję nadwozia są niezwykle interesujące i nie przypominają żadnej dotychczasowej konstrukcji. Jedynym elementem stylistycznym, nawiązującym nieco do stylu nowych modeli Audi i Volkswagena jest wyoblona płaszczyzna dachu z charakterystyczną łukową formą.

Nowe coupe nie jest pojazdem ani tanim, ani popularnym i na rynku konkurować będzie bezpośrednio z Mercedesem SLK, BMW Z3 oraz Porshe Boxter. W stosunku do wymienionych modeli, audi TT będzie mieć przewagę w postaci układu napędowego w układzie Quattro, który obok seryjnego napędu przednich kół, dostępny będzie w tym modelu na życzenie. Początkowo, jedynym źródłem napędu nowego Audi będzie turbodoładowany silnik 1,8 litra o pięciu zaworach sterujących wymianą ładunku w każdym z cylindrów, który rozwija moc 180 lub 220KM. Planowana wielkość produkcji tego ekskluzywnego samochodu ma wynieść rocznie 50 tysięcy egzemplarzy.